A TSMT regressziós szemléletű, eszközgazdag mozgásfejlesztési lehetőség, amelyet ép intellektus esetén 0,5-7 éves, korrekciós céllal 9 éves, értelmi fogyatékos gyermeknél 14-18 éves korig lehet sikeresen alkalmazni.
A terápia során a gyermekekkel előre meghatározott mennyiségben és sorrendben olyan mozgásokat végeztetünk, amelyek által a külvilágból és a gyermek testéből érkező ingerek stimulálják az idegrendszert. Sok-sok gyakorlással nő az idegrendszerben lévő idegsejt kapcsolatok száma, s javul az azokon keresztülfutó ingerületek feldolgozásának, ill. az agy válaszreakciójának minősége.
A terápia célja
A felzárkóztatás, a szenzomotoros hiánypótlás, a gyerek figyelmének, részképességeinek, mozgásügyességének fejlesztése, tehetséggondozás egyénileg, vagy kis létszámú csoportban.
Javasolt kiegészítő fejlesztések
- izomtónus eltérésnél: DSGM kezelés,
- beszédproblémáknál: logopédus,
- viselkedési zavaroknál: pszichológus, pszichiáter,
- tanulási zavaroknál: fejlesztő pedagógus,
- mentális eltérésnél: gyógypedagógus.
Pozitív változások
A fejlesztés során az irányítható aktivitás, a mozgásos feladathelyzetekben történő problémamegoldó gondolkodás és "válaszadás" egyre magasabb idegrendszeri szinten szerveződik, tehát érettebb, gyorsabb, praktikusabb lesz a kisgyerek. Fejlődik egyensúlyérzéke, testtartása, izomtónusa, mozgáskoordinációja, figyelme, emlékezete, testtudata, térérzékelése, szem-kéz koordinációja, mozgásutánzása- és kivitelezése, bőrérzékelése, ritmusérzéke. Pozitív változások történhetnek a viselkedésben, magatartásban, a szülő-gyermek, ill. a testvérkapcsolatokban is.